Diagnoza
Zajmujemy się udzielaniem pomocy dzieciom i młodzieży w wieku szkolnym. Prowadzimy diagnozę psychologiczną, pedagogiczną i logopedyczną na terenie poradni, a także, w wypadkach uzasadnionych znaczną niepełnosprawnością, w miejscu zamieszkania.
Diagnoza dotyczy przede wszystkim:
- trudności w nauce,
- specyficznych trudności w czytaniu, pisaniu oraz w matematyce,
- deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych.
- niepełnosprawności – dzieci i młodzieży:
- niesłyszących, słabosłyszących,
- niewidomych, słabowidzących,
- niepełnosprawnych ruchowo, w tym z afazją,
- niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym,
- z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
- z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, na terenie poradni prowadzimy:
- terapię EEG i RSA Biofeedback,
- terapię funkcji słuchowych metodą Warnkego,
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów klas IV-VI oraz VII-VIII szkół podstawowych,
- indywidualną terapię pedagogiczną dla uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki,
- indywidualną terapię pedagogiczną dla uczniów z głęboką dysleksją,
- zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne dla uczniów klas I-III szkół podstawowych,
- terapię integracji sensorycznej.
Profilaktyka
W zakresie profilaktyki prowadzimy:
- program badań przesiewowych klas I szkół podstawowych pod kątem dojrzałości funkcji percepcyjno-motorycznych do nauki czytania i pisania,
- prelekcje dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych,
- warsztaty dla uczniów szkół podstawowych i rodziców.
Wspomaganie szkół i placówek
Wspomagamy szkoły i placówki poprzez:
- konsultacje i porady dla nauczycieli i pedagogów szkolnych na terenie szkół - wizyty w placówkach,
- koordynowanie i prowadzenie badań przesiewowych uczniów klas I szkół podstawowych pod kątem dojrzałości funkcji percepcyjno-motorycznych do nauki czytania i pisania,
- warsztaty i prelekcje dla uczniów i nauczycieli,
- prelekcje dla rodziców.