Diagnoza psychologiczna uczniów szkół podstawowych (od klasy V) i młodzieży:
- zdolności intelektualnych,
- zdolności specjalnych,
- badanie uzdolnień wielorakich uczniów klas V-VI,
- badanie zdolności językowych młodzieży.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
- indywidualne zajęcia (analiza osiągnięć) z uczniem zdolnym (omówienia, porady, konsultacje),
- indywidualne spotkania z rodzicami uczniów zdolnych - analiza osiągnięć, porada,
- prowadzenie działalności informacyjno-edukacyjnej w obszarze tematyki zdolności.
Profilaktyka:
- warsztaty psychoedukacyjne dla uczniów,
- działalność informacyjno-szkoleniowa (edukacyjna) dla rodziców.
Wspomaganie szkół i placówek:
- wspieranie nauczycieli w diagnozowaniu zdolności uczniów,
- udział w Zespole Konsultacyjnym Uczniów Zdolnych objętych indywidualnym tokiem i programem nauki,
- konsultacje z dyrektorem, nauczycielami, pedagogiem, psychologiem szkolnym oraz doradcą zawodowym,
- porady, omówienia.