Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Pedagodzy

Imię i Nazwisko: Joanna Zielińska

Wykształcenie: mgr pedagogiki

Kursy doskonalące/certyfikaty:

  • Oligofrenopedagog,
  • Szkoła dla rodziców i wychowawców – część I;
  • Szkoła dla rodziców i wychowawców – część II,  Rodzeństwo bez rywalizacji,
  • Szkoła dla rodziców i wychowawców – część III, Nastolatek,
  • Trening umiejętności społecznych TUS,

Działalność:

  1. Diagnoza pedagogiczna uczniów w zakresie:
  • niedostosowania społecznego, zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
  • przyczyn zgłaszanych trudności wychowawczych, problemów w funkcjonowaniu społecznym, trudności w nauce wynikających z zaburzeń zachowania,
  • nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzeń koncentracji.
  1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
  • zajęcia socjoterapeutyczne dla uczniów z problemami w zachowaniu,
  •  warsztat edukacyjny dla rodziców mający na celu wsparcie oraz nabywanie i doskonalenie umiejętności bycia świadomym i konsekwentnym rodzicem,
  • trening umiejętności wychowawczych dla rodziców,
  • rozmowy wychowawcze z rodzicami,
  • terapia indywidualna uczniów z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym.
  1. Profilaktyka:
  • Warsztaty dla uczniów dotyczące kształtowania w uczniach postawy zgodnej z normami i zasadami szkoły, motywacji, radzenia sobie ze złością,  rozwijania wrażliwości na potrzeby innych.
  1. Wspomaganie szkół i placówek:
  • konsultacje i porady dla nauczycieli i pedagogów szkolnych na terenie szkół  - wizyty w placówkach,
  • wspomaganie zespołów wychowawczych w szkołach,
  • warsztat dla Rad Pedagogicznych,
  • obserwacje uczniów,
  • mediacje, interwencje kryzysowe,
  • dyżury wychowawcze dla rodziców.

 

Imię i Nazwisko: Józefa Gielnik

Wykształcenie: mgr pedagogiki

Kursy/certyfikaty:

  • Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej,
  • Oligofrenopedagogika,
  • Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka,
  • Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne.

Działalność:

  1. Diagnoza pedagogiczna uczniów w zakresie:
    • Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej,
    • zaburzeń i opóźnień w rozwoju psychomotorycznym,
    • niepełnosprawności.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • terapia pedagogiczna,
    • terapia zaburzeń integracji sensorycznej,
    • zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju,
    • zajęcia grupowe dla rodziców i ich dzieci prowadzone metodą W. sherbone.
  3. Profilaktyka:
    • program psychoedukacyjny,
    • warsztaty dla rodziców i nauczycieli, kształtujące umiejętności prospołeczne.
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • konsultacje i porady dla nauczycieli i rodziców na terenie przedszkoli.

 

Imię i nazwisko: Anna Weiss

Wykształcenie: mgr pedagogiki

Kursy, certyfikaty:

  • diagnoza i terapia specyficznych trudności w nauce (dyskalkulii, dysleksji), kształtowanie nastawienia rozwojowego w motywowaniu (Heroic Imagination Project Zimbardo)
  • Psychokorekcja zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży

Działalność:

  1. Diagnoza pedagogiczna uczniów szkół (zwłaszcza wieku adolescencji) w zakresie:
    • trudności w nauce o różnej etiologii, diagnoza różnicowa specyficznych           i ogólnych problemów w nauce,
    • niepełnosprawności intelektualnej.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • terapia pedagogiczna ze szczególnym uwzględnieniem trudności w nauce matematyki,
    • terapia pedagogiczna specyficznych trudności w nauce.
  3. Profilaktyka:
    • Jestem grzeczny, mówię NIE! – program dla uczniów klas I-III szkół podstawowych.
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • konsultacje i porady dla nauczycieli i pedagogów szkolnych na terenie szkół  - wizyty w placówkach (SP Mszana, SP Lubomia, SP Syrynia, SP Połomia)

 

Imię i Nazwisko: Michalina Kowol

Wykształcenie: mgr pedagogiki

Kurs/ certyfikaty:

  • Oligofrenopedagogika
  • Doradztwo Zawodowe,
  • EEG Biofeedback,
  • Doskonalenie Umiejętności Wychowawczych.

Działalność:

1. Diagnoza pedagogiczna dzieci w wieku od 3 roku życia do ukończenia edukacji przedszkolnej w zakresie:

  • trudności dydaktycznych, w tym odroczenie obowiązku szkolnego,
  • przyspieszenia spełnienia obowiązku szkolnego,
  • spełnienie obowiązku szkolnego poza szkołą
  • zaburzeń zachowania,
  • zaburzeń emocjonalnych,
  • zaburzeń i opóźnień rozwojowych,
  • niepełnosprawności: intelektualnej, ruchowej, całościowych zaburzeń rozwojowych, sprzężonych niepełnosprawności.

2. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna:

  • terapia EEG Biofeedback,
  • zajęcia indywidualne z rodzicami w Poradni związane z wspomaganiem umiejętności wychowawczych.

3. Profilaktyka:

  • prelekcje dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
  • warsztat dla rodziców- Szkoła dla Rodziców i Wychowawców.

4. Wspomaganie szkół i placówek:

  • konsultacje i porady dla wychowawców grup przedszkolnych na terenie placówki związane z rozwiazywaniem problemów wychowawczych,
  • dyżur wychowawczy dla rodziców na terenie placówek- indywidualne porady.

 

Imię i Nazwisko: Barbara Głąb

Wykształcenie: mgr pedagogiki specjalnej

Kursy/certyfikaty:

  • wczesne wspomaganie i edukacja uczniów z autyzmem,
  • diagnoza i terapia integracji sensorycznej,
  • oligofrenopedagogika,
  • surdopedagogika.

Działalność:

  1. Diagnoza pedagogiczna dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie:
    • dysfunkcji rozwojowych, w tym ocena rozwoju procesów integracji sensorycznej,
    • dojrzałości szkolnej,
    • niepełnosprawności (szczególnie dysfunkcje narządu słuchu i całościowe zaburzenia rozwoju).
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • terapia integracji sensorycznej,
    • wczesne wspomaganie rozwoju.
  3. Profilaktyka:
    • prelekcja dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
    • warsztaty dla rodziców.
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • konsultacje i porady dla nauczycieli na terenie przedszkoli,
    • diagnoza przesiewowa dzieci.

 

Imię i Nazwisko: Katarzyna Leśniewska

Wykształcenie: mgr pedagogiki

Kursy doskonalące/certyfikaty:  

  • Szkoła dla rodziców i wychowawców – część I;
  • Szkoła dla rodziców i wychowawców – część II,  Rodzeństwo bez rywalizacji,
  • Szkoła dla rodziców i wychowawców – część III, Nastolatek,
  • Trening umiejętności społecznych TUS,

Działalność:

  1. Diagnoza pedagogiczna uczniów w zakresie:
  • niedostosowania społecznego, zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
  • przyczyn zgłaszanych trudności wychowawczych, problemów w funkcjonowaniu społecznym, trudności w nauce wynikających z zaburzeń zachowania,
  • nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzeń koncentracji.
  1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna: 
  • zajęcia socjoterapeutyczne dla uczniów z problemami w zachowaniu,
  •  warsztat edukacyjny dla rodziców mający na celu wsparcie oraz nabywanie i doskonalenie umiejętności bycia świadomym i konsekwentnym rodzicem,
  • trening umiejętności wychowawczych dla rodziców,
  • rozmowy wychowawcze z rodzicami,
  • terapia indywidualna uczniów z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym.
  1. Profilaktyka:
  • Warsztaty dla uczniów dotyczące kształtowania w uczniach postawy zgodnej z normami i zasadami szkoły, motywacji, radzenia sobie ze złością,  rozwijania wrażliwości na potrzeby innych.
  1. Wspomaganie szkół i placówek:
  • konsultacje i porady dla nauczycieli i pedagogów szkolnych na terenie szkół  - wizyty w placówkach,
  • wspomaganie zespołów wychowawczych w szkołach,
  • warsztat dla Rad Pedagogicznych,
  • obserwacje uczniów,
  • mediacje, interwencje kryzysowe,
  • dyżury wychowawcze dla rodziców.

 

Imię i Nazwisko: Alicja Krzyżak-Dzierżawa

Wykształcenie: mgr pedagogiki

Kursy doskonalące /certyfikaty:

  • Tyflopedagogika
  • Diagnoza i terapia pedagogiczna, Diadnoza  Skreningowego Audiometru Tonalnego.

Działalność:

  1. Diagnoza pedagogiczna uczniów szkół w zakresie:
    • trudności w nauce,
    • specyficznych trudności w uczeniu się,
    • zaburzeń koncentracji uwagi,
    • niepełnosprawności – uczniowie słabowidzący,
    • niepełnosprawności intelektualnej,
    • zaburzeń ze spektrum autyzmu,
    • niepełnosprawności ruchowej.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • terapia pedagogiczna dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce,
    • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci słabowidzących.
  3. Profilaktyka:
    • badania przesiewowe klas I szkół podstawowych pod kątem dojrzałości funkcji percepcyjno-motorycznych do nauki czytania i pisania.
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
    • diagnoza przesiewowa uczniów klas I szkół podstawowych pod kątem dojrzałości funkcji percepcyjno-motorycznych do nauki czytania i pisania

 

Imię i Nazwisko: Judyta Szetlak

Wykształcenie: mgr pedagogiki

Kursy / certyfikaty:

  • metoda Warnkego,
  • surdopedagogik
  • diagnosta Screeningowego Audiometru Tonalnego,
  •  Trening Umiejętności Społecznych

Działalność:

  1. Diagnoza pedagogiczna uczniów szkół podstawowych w zakresie:
    • trudności w nauce,
    • specyficznych trudności w uczeniu się,
    • niepełnosprawności intelektualnej,
    • zaburzeń słuchu i przetwarzania słuchowego,
    • zaburzeń ze spektrum autyzmu.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • terapia funkcji słuchowych metodą Warnkego,
    • zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne dla uczniów klas I-III szkół podstawowych
    • zajęcia korekcyjno – kompensacyjne dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych.
  3. Profilaktyka:
    • badania przesiewowe dla uczniów klas I szkół podstawowych pod kątem dojrzałości funkcji percepcyjno – motorycznych do nauki czytania i wpisania,
    • warsztaty dla uczniów kl. IV-VI
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • koordynowanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
    • diagnoza przesiewowa uczniów klas I szkół podstawowych pod kątem dojrzałości funkcji percepcyjno – motorycznych
    • warsztaty dla uczniów klas IV-VI.

 

Imię i Nazwisko: Aleksandra Molenda

Wykształcenie: mgr pedagogiki

Kursy doskonalące/certyfitkaty:

  • EEG Biofeedback, RSA Biofeedback
  • Studia  Nauk o Rodzinie
  • Terapia pedagogiczna
  • Metoda Warnkego,
  • Diagnosta Screeningowego Audiometru Tonalnego

Działalność:

  1. Diagnoza pedagogiczna uczniów szkół podstawowych w zakresie:
    • trudności w nauce,
    • specyficznych trudności w uczeniu się,
    • zaburzeń koncentracji uwagi,
    • niepełnosprawności intelektualnej,
    • zaburzeń ze spektrum autyzmu,
    • niepełnosprawności ruchowej, w tym afazji.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • terapia RSA Biofeedback,
    • terapia EEG Biofeedback,
    • terapia funkcji słuchowych metodą Warnkego.
  3. Profilaktyka:
    • badania przesiewowe klas I szkół podstawowych pod kątem dojrzałości funkcji percepcyjno-motorycznych do nauki czytania i pisania.
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
    • diagnoza przesiewowa uczniów klas I szkół podstawowych pod kątem dojrzałości funkcji percepcyjno-motorycznych do nauki czytania i pisania.

 

Imię i Nazwisko: Elżbieta Tomas

Wykształcenie: mgr pedagogiki

Kursy/certyfikaty:

  • Doradztwo zawodowe – w trakcie,
  • Wychowanie do życia w rodzinie,
  •  Szkoła dla Rodziców i Wychowawców, Rodzeństwo bez rywalizacji .

Działalność:

  1. Diagnoza pedagogiczna uczniów w zakresie:
  • możliwości edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych,
  • ograniczeń zdrowotnych w wyborze zawodu i kierunku kształcenia,
  • możliwości kształcenia przy OHP oraz pozwolenia na zatrudnienie pracowników młodocianych w ramach praktyk zawodowych.
  1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
  • aktywizacja zawodowa i przygotowanie do decyzji edukacyjnych,
  • Szkoła dla rodziców i wychowawcówwarsztaty edukacyjne dla rodziców i wychowawców.
  1. Profilaktyka:
  • przygotowanie do wyboru zawodu i kierunku kształcenia-prelekcja dla uczniów klas VIII szkół podstawowych,
  • przygotowanie do decyzji edukacyjno-zawodowych uczniów klas kończących liceum ogólnokształcące i technikum – prelekcja,
  • psychoedukacja i wsparcie rodziców uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • psychoedukacja w zakresie wspierania dziecka w wyborze dalszej ścieżki kształcenia -prelekcja dla rodziców uczniów klas VIII,
  • dyżur doradczy dla uczniów i rodziców.
  1. Wspomaganie szkół i placówek:
  • konsultacje i porady dla nauczycieli, pedagogów oraz doradców zawodowych na terenie szkół - wizyty w placówkach,
  • współpraca z doradcami zawodowymi, pedagogami szkolnymi i wychowawcami w zakresie prowadzenia doradztwa edukacyjno – zawodowego w szkołach,
  • współpraca min. z Powiatowym Urzędem Pracy, Cechem Rzemiosł oraz Szkolnym Ośrodkiem Kariery- wymiana doświadczeń, realizacja wspólnych przedsięwzięć.

 

Imię i Nazwisko: Katarzyna Solis

 

Kalendarz

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Imieniny