Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Psychologowie

Imię i Nazwisko: Agnieszka Wujka-Gierałtowska

Wykształcenie: mgr psychologii

Kursy / certyfikaty:

  • Psychokorekcja zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży
  • Podstawy psychoterapii oraz liczne szkolenia z zakresu psychoterapii   w Polskim Instytucie Ericksonowskim

Działalność:

  1. Diagnoza psychologiczna uczniów szkół w zakresie:
    • trudności w nauce
    • zaburzeń emocjonalnych
    • niepełnosprawności
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • terapia psychologiczna dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodziców
    • interwencja kryzysowa
    • terapia psychologiczna dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychosomatycznymi i lękowymi,
    • pomoc psychologiczna dla rodziców uczniów objętych terapią (wsparcie, poradnictwo, psychoedukacja),
  3. Profilaktyka:
    • doradztwo psychologiczne nastawione na odkrywanie psychicznych zasobów oraz kształtowanie zachowań służących zdrowiu.
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • konsultacje i porady dla nauczycieli i pedagogów szkolnych na terenie szkół  - wizyty w placówkach.

 

Imię i Nazwisko: Katarzyna Pytlarczyk

Wykształcenie: mgr psychologii

Kursy/certyfikaty:

  • animacja społeczno – kulturalna,
  • oligofrenopedagogika,
  • trening zastępowania agresji Amity ART .

Działalność:

  1. Diagnoza psychologiczna uczniów w zakresie:
    • trudności rozwojowych, emocjonalnych i wychowawczych,
    • zaburzeń i opóźnień w rozwoju psychomotorycznym,
    • niepełnosprawności.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • terapia psychologiczna,
    • zajęcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju,
    • porady indywidualne dla rodziców.
  3. Profilaktyka:
    • program psychoedukacyjny,
    • warsztaty dla rodziców i nauczycieli, kształtujące umiejętności prospołeczne.
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • konsultacje i porady dla nauczycieli i rodziców na terenie przedszkoli.

 

Imię i Nazwisko: Magdalena Pinecka

Wykształcenie: mgr psychologii, specjalność psychologia kliniczna,
Kursy/certyfikaty:

  • Psychoterapia poznawczo-behawioralna dla dzieci i młodzieży- w trakcie.
  • Doradztwo zawodowe w szkołach i placówkach.
  • Szkoła dla Rodziców i Wychowawców cz. I i II.

Działalność:

  1. Diagnoza psychologiczna w zakresie:
    • możliwości edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
    • rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych,
    • zaburzeń adaptacyjnych,
    • zaburzeń zachowania i emocji.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • terapia psychologiczna dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodziców,
    • aktywizacja zawodowa i przygotowanie do decyzji edukacyjnych,
    • interwencyjna pomoc psychologiczna osobom w kryzysie.
  3. Profilaktyka:
    • przygotowanie do wyboru zawodu i kierunku kształcenia-prelekcja dla uczniów klas VIII szkół podstawowych,
    • przygotowanie do decyzji edukacyjno-zawodowych uczniów klas kończących liceum i technikum – prelekcja,
    • psychoedukacja i wsparcie rodziców uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
    • psychoedukacja w zakresie wspierania dziecka w wyborze dalszej ścieżki kształcenia - prelekcja dla rodziców uczniów klas VIII,
    • dyżur doradczy dla uczniów i rodziców,
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • konsultacje i porady dla nauczycieli, pedagogów, psychologów oraz doradców zawodowych na terenie szkół - wizyty w placówkach
    • współpraca z doradcami zawodowymi, pedagogami szkolnymi i wychowawcami w zakresie prowadzenia doradztwa edukacyjno – zawodowego w szkołach,
    • współpraca m.in. z Powiatowym Urzędem Pracy, Cechem Rzemiosł oraz Szkolnym Ośrodkiem Kariery- wymiana doświadczeń, realizacja wspólnych przedsięwzięć.

 

Imię i nazwisko: Aleksandra Szuścik

Wykształcenie: mgr psychologii,

Kursy/certyfikaty:

  • szkolenia z zakresu: psychoterapii dzieci i młodzieży,
  • logopedia.

Działalność:

  1. Diagnoza psychologiczna uczniów w zakresie:
    • zaburzeń emocjonalnych i wychowawczych,
    • zaburzeń i opóźnień w rozwoju psychomotorycznym,
    • niepełnosprawności.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • terapia psychologiczna,
    • zajęcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju,
    • porady indywidualne dla rodziców.
  3. Profilaktyka:
    • konsultacje dla nauczycieli,
    • doradztwo edukacyjno – wychowawcze dla rodziców.
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • konsultacje i porady dla nauczycieli na terenie przedszkoli,
    • dyżur wychowawczy – indywidualne porady dla rodziców na terenie przedszkola.

 

Imię i nazwisko: Agnieszka Grzelak–Tkocz

Wykształcenie: mgr psychologii, mgr pedagogiki

Kursy doskonalące/certyfikaty:

  • całościowe szkolenie z zakresu psychoterapii akredytowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne,
  • terapia rodzin – cykl szkoleniowy w Polskim Instytucie Ericksonowskim

Działalność:

  1. Diagnoza psychologiczna uczniów w zakresie:
    • niepełnosprawności ruchowej, w tym afazji,
    • niepełnosprawności intelektualnej,
    • zaburzeń ze spektrum autyzmu,
    • trudności  nauce,
    • specyficznych trudności w uczeniu się,
    • zaburzeń koncentracji uwagi.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • pomoc psychologiczna dla rodziców uczniów objętych terapią (wsparcie, poradnictwo, psychoedukacja),
    • terapia rodzin.
  3. Profilaktyka:
    • badania przesiewowe klas I szkół podstawowych pod kątem dojrzałości funkcji percepcyjno-motorycznych do nauki czytania i pisania.
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • konsultacje i porady dla nauczycieli oraz pedagogów i psychologów szkolnych.
    • diagnoza przesiewowa uczniów klas I szkół podstawowych pod kątem dojrzałości funkcji percepcyjno-motorycznych do nauki czytania i pisania.

 

Imię i Nazwisko: Tatiana Paszenda-Królik

Wykształcenie: mgr psychologii.

Kursy doskonalące/certyfikaty:

  • Diagnoza i wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży.

Działalność:

Diagnoza psychologiczna uczniów szkół podstawowych od klasy V i młodzieży:

  • zdolności intelektualnych,
  • uzdolnień wielorakich,
  • zdolności językowych,
  • trudności w uczeniu się.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:

  • indywidualne zajęcia (analiza osiągnięć) z uczniem zdolnym (porady, omówienia, konsultacje)
  • indywidualne spotkania z rodzicami uczniów zdolnych- (analiza osiągnięć, porada, działalność informacyjno-edukacyjna w obszarze tematyki zdolności.

Profilaktyka:

  • dla uczniów: warsztaty psychoedukacyjne rozwijające postawę twórczą,
  • dla rodziców: działalność informacyjno-szkoleniowa (edukacyjna).

Wspomaganie szkół i placówek :

  • wspieranie nauczycieli w diagnozowaniu zdolności uczniów,
  • udział w Zespole Konsultacyjnym Uczniów Zdolnych objętych indywidualnym tokiem  i programem nauki,
  • konsultacje z dyrektorem, nauczycielami, pedagogiem, psychologiem szkolnym oraz doradcą zawodowym,
  • porady, omówienia.

 

Imię i Nazwisko:  Alina Baron - Matuszczyk

Wykształcenie: mgr psychologii, specjalność psychologia rozwojowa i wychowawcza

Kursy/ certyfikaty:

  • Wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci z autyzmem.

Działalność:

  1. Diagnoza psychologiczna uczniów w zakresie:
    • trudności rozwojowych, emocjonalnych i wychowawczych,
    • zaburzeń i opóźnień w rozwoju psychomotorycznym,
    • niepełnosprawności.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
  • terapia dzieci z opóźnieniami i zaburzeniami rozwojowymi,
  • porady indywidualne dla rodziców.
  1. Profilaktyka: 
  • warsztaty dla rodziców i nauczycieli, kształtujące umiejętności prospołeczne.
  1. Wspomaganie szkół i placówek:
  • konsultacje i porady dla nauczycieli i rodziców na terenie przedszkoli.
  • wizyty w placówkach, obserwacje diagnostyczne dzieci, konsultacje z rodzicami.

 

Imię i nazwisko: Izabella Janikowska

Wykształcenie: mgr psychologii

Kursy doskonalące/certyfikaty:

  • Psychokorekcja zaburzeń zachowania i emocji dzieci i młodzieży.
  • Całościowy cykl szkoleń Terapii rodzin w Polskim Instytucie Eriksonowskim,
  • Studium podstawy psychoterapii,
  • Trening umiejętności społecznych TUS,
  • Szkoła dla rodziców i wychowawców cz. I; Rodzeństwo bez rywalizacji- cz. II, Nastolatek-  cz. III.

Działalność:

  1. Diagnoza psychologiczna uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych w zakresie:
    • nadpobudliwości psychoruchowej w tym ADHD, ADD, Zespołu hiperkinetycznego,
    • zaburzeń zachowania i emocji,
    • zaburzeń nastroju,
    • niepełnosprawności uczniów.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • terapia indywidualna dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania i emocji,
    • terapia rodzin,
    • interwencja kryzysowa.
  3. Profilaktyka:
    • warsztaty dla uczniów szkół podstawowych kl. IV-VIII,
    • prelekcje dla młodzieży szkół ponadpodstawowych,
    • warsztaty edukacyjne dla rodziców: Szkoła dla rodziców i wychowawców
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
    • konsultacje i porady dla nauczycieli oraz pedagogów szkolnych na terenie szkół  - wizyty w placówkach,
    • zajęcia warsztatowe dla uczniów na terenie szkół.

 

Imię i NazwiskoKatarzyna Brzezinka

Wykształcenie: mgr psychologii

Kursy doskonalące/certyfikaty:

  • Szkoła dla rodziców i wychowawców – część I;
  • Szkoła dla rodziców i wychowawców – część II,  Rodzeństwo bez rywalizacji,
  • Szkoła dla rodziców i wychowawców – część III, Nastolatek,
  • Trening umiejętności społecznych TUS,
  • Studium Psychoterapii Krótkoterminowej.

Działalność

  1. Diagnoza psychologiczna uczniów w zakresie:
  • niedostosowania społecznego, zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
  • przyczyn zgłaszanych trudności wychowawczych, problemów w funkcjonowaniu społecznym, trudności w nauce wynikających z zaburzeń zachowania,
  • nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzeń koncentracji.
  1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
  • zajęcia socjoterapeutyczne dla uczniów z problemami w zachowaniu,
  • warsztat edukacyjny dla rodziców mający na celu wsparcie oraz nabywanie  i doskonalenie umiejętności bycia świadomym i konsekwentnym rodzicem,
  • trening umiejętności wychowawczych dla rodziców,
  • rozmowy wychowawcze z rodzicami,
  • terapia indywidualna uczniów z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym.
  1. Profilaktyka:
  • Warsztaty dla uczniów dotyczące kształtowania w uczniach postawy zgodnej z normami i zasadami szkoły, motywacji, radzenia sobie ze złością,  rozwijania wrażliwości na potrzeby innych.
  1. Wspomaganie szkół i placówek:
  • konsultacje i porady dla nauczycieli i pedagogów szkolnych na terenie szkół  - wizyty w placówkach,
  • wspomaganie zespołów wychowawczych w szkołach,
  • warsztat dla Rad Pedagogicznych,
  • obserwacje uczniów,
  • mediacje, interwencje kryzysowe,
  • dyżury wychowawcze dla rodziców.

 

Imię i nazwisko: Izabela Kohut

Wykształcenie: mgr psychologii

Kursy doskonalące/certyfikaty: diagnoza i terapia integracji sensorycznej, metoda Warnkego, TUS

Działalność:

  1. Diagnoza psychologiczna dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, w zakresie:
    • dysfunkcji rozwojowych - w tym ocena rozwoju procesów integracji sensorycznej,
    • trudności w nauce,
    • zaburzeń koncentracji uwagi,
    • niepełnosprawności.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • terapia integracji sensorycznej,
    • wczesne wspomaganie rozwoju.
  3. Profilaktyka:
    • prelekcje dla uczniów, rodziców, nauczycieli,
    • warsztaty dla nauczycieli,
    • warsztaty dla rodziców.
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • diagnoza przesiewowa uczniów klas I szkół podstawowych,  pod kątem dojrzałości funkcji percepcyjno-motorycznych do nauki czytania i pisania,
    • pełnienie funkcji koordynatora pomocy psychologiczno-pedagogicznej, konsultacje i porady dla nauczycieli na terenie szkół  - wizyty w placówkach.

 

Imię i Nazwisko: Zuzanna Nowak- Szeja

Wykształcenie: mgr psychologii, mgr dietetyki

Kursy/ certyfikaty:

  • psychoterapia poznawczo- behawioralna dzieci i młodzieży.
  • szkolenie w terapii poznawczo- behawioralnej zaburzeń u dzieci i młodzieży;
  • trening umiejętności społecznych (TUS)- terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu.

Działalność:

  1. Diagnoza psychologiczna uczniów szkół/przedszkoli w zakresie:
    • trudności w funkcjonowaniu psychospołecznym dziecka, trudności wychowawczych,
    • zaburzeń i opóźnień rozwojowych,
    • zaburzeń zachowania i emocji,
    • całościowych zaburzeń rozwoju.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
    • terapia psychologiczna dzieci przejawiających trudności emocjonalne
      i wychowawcze,
    • zajęcia indywidualne w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.
  3. Profilaktyka:
    • warsztaty dla dzieci w wieku przedszkolnym obejmujące tematykę radzenia sobie z trudnymi emocjami.
  4. Wspomaganie szkół i placówek:
    • konsultacje i porady dla nauczycieli i pedagogów na terenie przedszkoli - wizyty w placówkach.

Kalendarz

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Imieniny