Ważnym byłoby zachowanie pewnych rytuałów, które zachodzą podczas nauki stacjonarnej – dziecko musi wstać odpowiednio wcześnie by zdążyć z poranną toaletą, śniadaniem, słaniem łóżka, ubraniem się. Troszkę starsze dziecko warto zachęcić np. do wyjścia z psem na spacer by zażyło świeżego powietrza. Można zadbać o wywietrzenie mieszkania. Dobrze by było, by miejsce nauki (pokój, biurko) sprzyjały koncentracji, aby nie było blisko wielu przedmiotów i innych rozpraszających elementów, np. włączonego telewizora. Przed lekcjami warto zadbać o przygotowanie wody lub drobnych przekąsek, którymi dziecko będzie mogło posilić się na przerwach. Usystematyzowanie działań i ich powtarzalność ułatwi skoncentrowanie się na zajęciach.
Po lekcjach ważne będzie zadbanie o odpowiednią ilość ruchu, spędzenie czasu na wolnym powietrzu, wypełnianie obowiązków domowych. Warto rozważyć zaangażowanie dzieci do czynności, które dotąd wykonywali wyłącznie dorośli. Poczucie sprawstwa, wzrostu własnych kompetencji winno usprawnić samodzielność również podczas lekcji.